Taxichauffeur schoffeert vrouw met rollator: ontslag op staande voet

ARNHEM - Directeur Arno Janssen van taxibedrijf Willemsen-de Koning in Arnhem heeft geen goed woord voor het gedrag van een van zijn chauffeurs. In Zeist behandelde hij een vrouw met een rollator zo onbeschoft, dat Janssen slechts één keuze had: op staande voet ontslag.

Een filmpje op Facebook gaat het hele land door. Daarop is te zien hoe een taxichauffeur van Willemsen-de Koning de vrouw, die moeizaam ter been is, weigert te helpen. Hij jaagt de vrouw zelfs op. Omstanders filmen het voorval. Ze noemen het gedrag 'onmenselijk'. 

De tekst gaat verder onder de video.

'Deze man werkt nooit meer bij ons', zegt directeur Janssen van het vervoersbedrijf, dat het zogeheten vervoer Regiotaxi verzorgt in de plaats waar het filmpje is gemaakt.

Excuses aangeboden

Afgelopen nacht werd Janssen door een collega geattendeerd op het gewraakte filmpje. 'Ik ben hier nu zeven jaar directeur en zoiets had ik nog nooit gezien. Het is een ervaren chauffeur die overigens nog niet zo lang voor ons reed', zegt Janssen, die benadrukt geschokt te zijn door de beelden. 

De reactie van Janssen. De tekst gaat verder onder de video.

Hij heeft vrijdagmorgen contact opgenomen met de familie van de geschoffeerde vrouw. 'Natuurlijk heb ik mijn excuses aangeboden. Wat deze chauffeur heeft gedaan is respectloos en onacceptabel. ik schaam me de ogen uit mijn kop.'

Janssen van Willemsen had vrijdag een telefoongesprek van een half uur met de taxichauffeur. 'Na het zien van het filmpje zegt hij dat zijn gedrag ontoelaatbaar is', zegt Janssen tegen Omroep Gelderland. Een reden voor zijn optreden gaf de man niet. Janssen: 'Hij vond wel dat veel mensen zich ermee bemoeiden.' 

Op sociale media wordt het ontslag van de taxichauffeur toegejuicht. Een Gelderse klant van de Regiotaxi, ze wil anoniem blijven, wil een ander geluid laten horen. Ze vertelt: 'Binnen 45 minuten klaarstaan is de afspraak. Klanten weten heel goed wat hun tempo is voor aankleden en naar de deur of uitgang lopen. Hoe traag ik ook was, ik heb altijd hulp gehad, omdat ik al klaar stond. En ook geregeld lachen om de aanmoediging. Als passagier plande ik een vaste medische afspraak zeer ruim in. Meestal had ik namelijk dezelfde medepassagier. Altijd veel te laat naar beneden met de lift. Zich niet willen laten ondersteunen door een man, zwaar gemopper op de chauffeur. Soms dronken. Dit is altijd van invloed op de planning voor de hele dag. Dit gaat ten koste van pauzes van chauffeurs die overbelast zijn en soms boetes voor te laat komen zelf moeten ophoesten.'  

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06 - 220 543 52 of stuur een mail: omroep@gld.nl!
Meer over dit onderwerp:
Gemeente Arnhem Arnhem Verkeer Zorg Nieuws
Deel dit artikel: