Man digitaal opgelicht en veel geld armer

UTRECHT - Een inwoner van Winterswijk (69) is ruim 2.000 euro kwijt na bankfraude. Van het geld worden in Utrecht inkopen gedaan. Wie heeft dit op zijn geweten?

Het slachtoffer heeft aanvankelijk geen argwaan als zijn digitale betaalapp kuren heeft. Hij neemt contact op met zijn bank. Een medewerker adviseert hem de app voor mobiel bankieren opnieuw te installeren. Dat doet hij. Alles werkt weer.

Enkele dagen later is het weer mis met zijn bankzaken. Maar nu blijkt hij veel geld kwijt te zijn. En opnieuw is zijn rekening geblokkeerd om te kunnen internetbankieren.

Onderzoek wijst uit dat bij een winkel in Utrecht goederen zijn betaald van de rekening van de man uit Winterswijk.

Bekijk de beelden.

Het signalement van de klant:

  • De man heeft zwart haar dat hij draagt in een scheiding;
  • hij heeft zwart baardje;
  • hij is tussen 25 en 30 jaar oud;
  • hij droeg een donkerblauwe jas en zwarte schoenen.

Wil je digitaal jouw informatie kwijt, dan kan dat via dit tipformulier. Vermeld het zaaknummer 2018478815.

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06 - 220 543 52 of stuur een mail: omroep@gld.nl!
Meer over dit onderwerp:
Bureau GLD Justitie Politie
Deel dit artikel: