Het geluid van winkeliers in Nijkerk moet krachtiger

NIJKERK - De winkeliers in Nijkerk moeten zich veel krachtige opstellen. Alleen dan zullen ze serieus genomen worden en een positie naast de gemeente en vastgoedeigenaren kunnen innemen. Die boodschap had Rob Weiss, directeur van 'Ik Onderneem!', voor winkeliersvoorzitter Rob Veltink en de leden van zijn club.

Voorwaarde is wel dat de winkeliersvereniging weet wat ze wil, welke kant het op moet met de binnenstad van Nijkerk en welke acties daarvoor ontwikkeld moeten worden. Het uitgangspunt daarbij moet dan eigenlijk altijd zijn: de verleiding om naar het centrum te komen moet hoog zijn, de drempel om weg te blijven moet laag zijn..

Hij hield zijn toehoorders voor, dat ze eigenlijk samen één bedrijf zijn, met één doel en met dezelfde ambities. Dat bedrijf vormat als het ware een coöperatie met de vastgoedeigenaren en de gemeente. Hij had daar dit plaatje voor.

Aantrekkelijk Nijkerk

Er wordt in Nijkerk al jaren gepraat over de ontwikkeling van de binnenstad. Het resultaat daarvan is opgeschreven in 'Aantrekkelijk Nijkerk'. Weiss had eens rondgekeken en geconstateerd, dat dat visiedocument  te onbekend en te abstract is. Hij had de indruk, dat er te weinig mensen achter staan en werd door de aanwezigen in gesterkt, toen bleek, dat maar weinigen wisten, wat er in staat.

Hij had ook een duidelijke mening over de rol van de onlangs aangestelde citymarketeer Machteld Beekhuis. Zij moet de marketingplannen opstellen, voor de acties, die door de Nijkerkse Ondernemers Vereniging (NOV) worden bedacht.

 

Deel dit artikel: