Nieuws

Vitesse presenteert nieuwe hoofdsponsor

Vitesse heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Recreatiebedrijf Droomparken volgt komend seizoen het bedrijf SWOOP op, dat nog geen jaar geleden als hoofdsponsor werd aangesteld. © Omroep Gelderland
OTTERLO - Vitesse heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Recreatiebedrijf Droomparken volgt komend seizoen het bedrijf SWOOP op, dat nog geen jaar geleden als hoofdsponsor werd aangesteld.
Droomparken tekent voor in elk geval twee jaar als hoofdsponsor bij Vitesse, maar na één jaar zal er een evaluatiemoment zijn. Het contract werd zaterdagmiddag getekend op Droompark De Zanding. Droomparken was al eerder in beeld om hoofdsponsor te worden, maar dat kwam er toen nog niet van.

Foto: Vitesse-directeuren Marc van Hintum (l) en Joost de Wit (r)
De naam Droomparken zal vanaf nu wel op de shirts van Vitesse prijken, maar volgens Vitesse is er sprake van een diepgaandere samenwerking. Zo zullen er onder meer acties voor supporters komen. Hoeveel geld Droomparken aan Vitesse betaalt, is niet bekend. 'Het levert Vitesse heel veel toegevoegde waarde op, en centen. Zeker', zo stelt commercieel directeur van Vitesse Olivier Smit.

'Dynamische club'

Smit: 'We zijn heel trots op de samenwerking met Droomparken, die voor beide partijen een belangrijke stap is. Net als Vitesse is Droomparken een dynamische en succesvolle club, een landelijke speler die volop in ontwikkeling is en steeds werkt aan verdere professionalisering. Voor Vitesse-supporters kan deze deal mooie aanbiedingen opleveren op een van de parken en bewoners van de parken kunnen leuke wedstrijden van Vitesse gaan bezoeken.'
Andries Bruil namens de directie van Droomparken: 'Vitesse had een hartstikke leuk voorstel om meer te doen dan alleen shirtsponsoring. En ons doel met het hoofdsponsorschap van Vitesse is om meer mensen kennis te laten maken met Droomparken, daar is Vitesse ook heel enthousiast in. Daarnaast dragen wij graag bij aan de ambitie van Vitesse om structureel mee te spelen voor Europees voetbal en om zo ver mogelijk te komen in de KNVB Beker.'
En daarnaast kan de naamsbekendheid gaan groeien door Vitesse, zo denkt Bruil. 'Als je denkt aan alle mediapartners die Vitesse bijvoorbeeld heeft, dan is dat een geweldig pakket.'

SWOOP blijft verbonden aan Vitesse

Vitesse meldt dat SWOOP aan de club verbonden blijft. In welke vorm dat zal zijn, wordt nu bekeken.
Heeft u opmerkingen of aanvullingen op dit bericht? Mail dan met de redactie: omroep@gld.nl. Of stuur ons direct een WhatsApp-bericht: 06 - 220 543 52