Nieuws

De slechtste slogan is...'Zit je haircut'

De slechtste slogan van 2016 is 'Zit je haircut' van hairsalon en barber Local Heroes in Utrecht. Deze reclameleus kreeg de meeste stemmen op de website sloganverkiezing.nl. © slechteslogans.nl
ARNHEM - De slechtste slogan van 2016 is 'Zit je haircut' van hairsalon en barber Local Heroes in Utrecht. Deze reclameleus kreeg de meeste stemmen op de website sloganverkiezing.nl.
De verkiezing was voor het vijfde jaar op rij georganiseerd door Christine Liebrecht (docent aan de Radboud Universiteit) en Tefke van Dijk (tekstschrijver uit Nijmegen). Op hun weblog Slechte Slogans hebben ze er talloze verzameld. Er werden er dit jaar ruim 200 ingestuurd. Een tienkoppige jury koos er tien uit.

Recordaantal stemmers

Dit jaar bracht een recordaantal van 8971 stemmers 15.326 stemmen uit. Er kon een week lang worden gestemd. 'Zit je haircut' kreeg 21,2 procent van de stemmen. Een terechte winnaar, vindt Liebrecht. 'Het is natuurlijk een heel flauwe woordspeling.' De winnaar krijgt de Blauwe Tegel, een Delftsblauw tegeltje met de eigen slogan erop. 
Op de tweede plaats eindigde 'Your shit is my food!' van loodgietersbedrijf L.P. Reith in Den Haag (18,5 procent). Derde werd 'Tiet voor een goede BH' van lingeriewinkel Hullegie in Epe (14,9 procent). 

De top 10 van 2016:

1. Zit je haircut (hairsalon en barber Local Heroes, Utrecht) 21,2 procent
2. Your shit is my food! (loodgietersbedrijf L.P. Reith, Den Haag) 18,5 procent
3. Tiet voor een goede BH (lingeriewinkel Hullegie, Epe) 14,9 procent
4. Linger OG Makelt het voor elkaar! (makelaar Linger OG, Amsterdam) 10,2 procent
5. Wie niet horren wil moet maar voelen (Horrenpartners hordeuren, Lonneker) 8,0 procent
6. We’re full of crêpe! (mobiele foodtruck Creppies, Vlaardingen) 6,6 procent
7. Food to Thai for! (Thais restaurant Thai from Sky, Amstelveen) 6,4 procent
8. Wij spelen open taart (Strik Patisserie, Nijmegen) 5,1 procent
9. Aad Kentie. Wie kentie niet?! (koffie- en snackcorner Aad Kentie, Rotterdam) 4,5 procent
10. Zaag u niet uit de naad. Wij zagen alles op maat (houthandel Van Straalen, Utrecht) 4,5 procent

Eerdere winnaars:

2015 - Iedere paal gaat er in' (heibedrijf Steenman, Oosterblokker)
2014 - Een timmer timmert, een tandarts boort...maar wij zitten lekker in Velsen Noord (aannemersbedrijf Braak, Velsen)
2013 - It's De Cock that makes the man (modezaak Jan de Cock, Tilburg)
2012 - The worst musical ever (Hema de Musical)
💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06 - 220 543 52 of stuur een mail: omroep@gld.nl!