Van 'Tiet voor een goede BH' tot 'Wij spelen open taart': dit zijn de tien slechtste slogans

ARNHEM - Ook dit jaar probeerden bedrijven het weer: gevat uit de hoek komen met een woordgrapje. En dat valt nog niet mee. De tien slechtste slogans zijn op een rij gezet.

De verkiezing is voor het vijfde jaar op rij georganiseerd door Christine Liebrecht (docent aan de Radboud Universiteit) en Tefke van Dijk (tekstschrijver uit Nijmegen). Op hun weblog Slechte Slogans hebben ze er talloze verzameld. Er werden er dit jaar ruim 200 ingestuurd. Een tienkoppige jury heeft er tien uitgekozen.

Dit zijn de tien genomineerde slogans (in alfabetische volgorde):

  • Aad Kentie. Wie kentie niet?! (Aad Kentie, koffie- en snackcorner, Rotterdam)
  • Food to Thai for! (Thai from Sky, Thais restaurant, Amstelveen)
  • Linger Onroerendgoed Makelt het voor elkaar! (Linger Onroerendgoed, makelaar, Amsterdam)
  • Tiet voor een goede BH (Hullegie, lingeriewinkel, Epe)
  • We’re full of crêpe! (Creppies, mobiele foodtruck, Vlaardingen)
  • Wie niet horren wil moet maar voelen (Horrenpartners, hordeuren en -ramen, Lonneker)
  • Wij spelen open taart (Strik Patisserie, Nijmegen)
  • Your shit is my food! (L.P. Reith, loodgietersbedrijf, Den Haag)
  • Zaag u niet uit de naad. Wij zagen alles op maat (Th. Van Straalen, bouwmaterialen, Utrecht)
  • Zit je haircut (Local Heroes, hairsalon en barber, Utrecht)

Er kan tot 12 december 12.00 uur worden gestemd op sloganverkiezing.nl. De uitslag wordt de dag erna bekendgemaakt. Het 'winnende' bedrijf krijgt de Blauwe Tegel, een Delftsblauw tegeltje met de eigen slogan. 

Eerdere winnaars:

2015 - Iedere paal gaat er in' (heibedrijf Steenman, Oosterblokker)

2014 - Een timmer timmert, een tandarts boort...maar wij zitten lekker in Velsen Noord (aannemersbedrijf Braak, Velsen)

2013 - It's De Cock that makes the man (modezaak Jan de Cock, Tilburg)

2012 - The worst musical ever (Hema de Musical)

Deel dit artikel: