Nieuws

Gelderse attracties floreren op Facebook en Twitter

Gelderse attracties floreren op Facebook en Twitter
Gelderse pretparken en dagattracties doen het goed op social media als Facebook en Twitter.
APELDOORN - Gelderse pretparken en dagattracties doen het goed op social media als Facebook en Twitter.
Dat heeft het Apeldoornse bedrijf Diversions.nl uitgezocht.
Attracties die online prima scoren zijn onder meer Koningin Julianatoren en Paleis Het Loo in Apeldoorn en Burgers' Zoo in Arnhem, meldt William Burghout van dit bedrijf.
Burghout: 'Julianatoren weet veel bezoekers online aan zich te binden, doordat dit attractiepark heel actiegericht is. Burgers' Zoo doet het weer heel anders door kwalitatief hoogwaardige informatie. Bezoekers vinden het leuk om foto's die ze in de dierentuin maken te delen op de Facebookpagina van Burgers'.'
Burghout op Radio Gelderland:
Uiteraard zijn er ook Gelderse attracties en culturele instellingen die het wat minder doen. 'Nationaal Park Hoge Veluwe', zegt Burghout, 'is te divers in zijn uitingen. Dat merk je ook aan het aantal volgers. Dat ligt bij het park lager dan bij andere.'