Nieuws

VisitVeluwe wil Veluwe weer op de kaart zetten

APELDOORN - De Veluwe heeft sinds woensdag een nieuw bureau voor toerisme, genaamd VisitVeluwe.
De nieuwe organisatie is onderdeel van het Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) en de opvolger van het Regionaal Bureau voor Toerisme Veluwe, dat vorig jaar failliet ging.
De Veluwse gemeenten steunen het initiatief en investeren in totaal 4 ton. 'We starten met dat bedrag en dat gaan we opplussen met bijdragen uit het bedrijfsleven en sponsoring', legt directeur Jurriaan de Mol van RBT KAN uit. 'Dus dat komt helemaal goed.'

Bekendste binnenlandse vakantiebestemming

De Veluwe is nog altijd de bekendste binnenlandse vakantiebestemming. In veel gemeenten in die regio is het toerisme een voorname bron van inkomsten. Volgens De Mol is het daarom belangrijk dat het gebied op de kaart wordt gezet. 'We willen dat zoveel mogelijk mensen in binnen- en buitenland weten wat er op de Veluwe gebeurt. Daarom is VisitVeluwe nodig.'

Inzetten op sociale media

Bij het promoten van de Veluwe gaat het nieuwe bureau voor toerisme onder meer zwaar inzetten op sociale media, zoals Instagram. 'Mensen uit Amsterdam gaan we laten vertellen hoe leuk het op de Veluwe is. We gaan hun verhalen, die zij beleefd hebben, delen. Want het promoten van de Veluwe doen we met elkaar. Heel veel mensen hebben hartstikke leuke trips op de Veluwe gemaakt en zij gaan al die ervaringen delen en dat is natuurlijk een nieuwe aanpak', aldus de directeur.