Nieuws

Bloggen is big business

NIJMEGEN - Ze schrijven op hun website over make-up, mode, voeding of reizen en dat wordt gretig gelezen door hun volgers.
Dat is dan weer interessant voor bedrijven. Bloggen wordt steeds lucratiever, zo blijkt.
Bijna één op de vijf Nederlandse bloggers heeft van zijn hobby-blog zijn werk gemaakt (bron: socialitepr.nl). Uit de IPREX Blogbarometer 2014 (een onderzoek onder 1360 Europese bloggers) geeft 55% van de ondervraagde bloggers aan dat ze af en toe betaald krijgen om een blog te posten over een bepaald product. (bron: www.blog-barometer.com)
Eén van die succesvolle bloggers is de Nijmeegse Chloë Sterk (25, foto). Ze is fashionista en professioneel modeblogster. Chloë schrijft op haar website www.chloesterk.nl over mode, reizen en lifestyle en heeft 25.000 unieke bezoekers per maand. Ze wordt dagelijks benaderd door merken die graag willen dat ze hun kleding op haar website laat zien. Het begon ooit als een hobby, maar inmiddels is ze er 7 dagen per week mee bezig en kan ze er prima van leven.
Aanstaande zaterdag vertelt ze in Harm in Uitvoering hoe ze haar eigen baan creëerde en geeft ze haar gouden tip voor aspirant-bloggers.
Harm in Uitvoering is zaterdag te zien op TV Gelderland vanaf 18.20 uur (elk uur herhaald)