vandaag op tv

ook bij omroep gld




Nieuws dossiers


Omroep Gelderland





Dode bij verkeersongeluk Buurmalsen

BUURMALSEN - Bij een verkeersongeluk in Buurmalsen is een 61-jarige bestuurster van een 45-kilometerwagentje overleden. De vrouw kwam uit Culemborg.

Bij het oversteken van de Rijksstraatweg kwam het wagentje in botsing met een personenauto, die van links kwam. Het slachtoffer heeft die auto vermoedelijk over het hoofd gezien, zegt de politie.

De automobilist, een 19-jarige man uit Culemborg, bleef ongedeerd. De politie doet onderzoek naar het ongeluk.

A A A
woensdag 13 juni 2012 | 12:20 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 juni 2012 | 15:25
|

REACTIES

Geplaatst door: Dennis Datema - 14-06-2012 23:50
Ik heb zelf ook zo'n 45km auto. Op www.112rivierenland.nl heb ik de foto's gezien. Ik heb precies hetzelfde. Verder moet ik zeggen dat ik rijlessen heb gehad. Maar ook genomen! Ik wou het zelf! Maar mijn auto is All-risk verzekerd. Dus ik heb dezelfde verzekering als bij een gewone auto. Voor de rest las ik uit de reacties dat de kreukelzone niet zo goed is. Bij deze mevrouw uit Culemborg had zij een oudere type Microcar M.Go. Ik heb er 1 met airbags. En tegenwoordig zit er ook airco in! Ik zelf heb een keer een aanrijding gehad. Mijn auto was de bumper kapot. En bij de gewone auto was er meer schade. Ik heb geluk gehad. Verder las ik nog dat het niet te zien in dat het om een 45km voertuig ging. Maar dat is degelijk wel waar. Brommobielen zijn verplicht om een 45km-sticker achter op hun voertuig te hebben. Het is zelfs verplicht! Heb je die niet, dan kun je zelfs een bekeuring riskeren. Mocht de politie je daarop betrappen. Ik heb er meer dan 12000 km erop zitten, en ik heb er een hoop plezier aan. Mij voertuig is ook aangepast. Bij mij zit het gaspedaal links in plaats van rechts. Ik kon in geen brommobiel rijden met mij beperking. Gelukkig in de Microcar M.Go wel.
Geplaatst door: jacobs - 14-06-2012 18:17
ik ben ook in het bezit van zo'n 45 km voertuig naast mijn gewone dikke auto (saab 9000) maar helaas wel stellen dat de meeste auto bestuurders geen begrip hebben voor een brommobiel.
Ik rij zelf heel vaak in het voertuigje niet omdat het onveilig is maar gewoon makkelijk en goedkoop maar merk dat 99% van de automobilisten je van de weg afwillen drukken. Terwijl je met een brommobiel ook ca.60 km haalt.
Rijden en kunnen rijden zijn dan ook twee verschillende dingen in het verkeer. De meeste onder ons rijden auto !!!!! helaas.
Wij rijden er mee Naar Enschede en Zwolle dus best afstanden en zien dan het gedrag van een auto mobilist uit een andere invalshoek.
Een brommobiel is ook geen invalide voertuig
Geplaatst door: van putten - 13-06-2012 17:09
M'n buur jochie van 16 heeft giteren z'n brommer rijbewijs gekregen een gaat gewoon met het 45 km wagentje van opa en oma naar school. Levens gevaarlijk.
Geplaatst door: Ria - 13-06-2012 16:53
Mijn ouders, nooit een auto of bromfiets gehad, kochten ook zo'n 45km autootje.
Omdat ze al op leeftijd waren mochten ze zo achter het stuur.
Ik heb dit nooit begrepen.
Zonder les, of theorie mochten ze zo gaan rijden!
En ja, dat is angstig.
EN gevarlijk!
Die wetgeving moet aangepast worden, helemaal mee eens!!!
Geplaatst door: Bas - 13-06-2012 15:42
Frans,

Daar ging ik ook van uit. Maar, het scooterrijbewijs is een theorie-examen, en er zit geen praktijk in.

Zou er praktijk in komen, dan is dat praktijk voor een tweewieler.

Ik heb een heleboel geleerd bij mijn rijlessen, ook van de gesprekken die voortvloeiden uit fouten die ik maakte en andere situaties.

Dat leren de mensen in zo'n 45 km allemaal niet, en dat is het enge.
Geplaatst door: Frans - 13-06-2012 15:00
Als je op dit moment een brommobiel wilt rijden dan ben je verplicht om een scooter rijbewijs te hebben!! Mensen oordeel niet zo snel a.u.b. Of is een ieder die een rijbewijs B of BE op zak heeft een heilige op het gebied van auto rijden.
Geplaatst door: Bas - 13-06-2012 14:07
45 km karretjes

De bestuurder heeft geen rijbewijs voor een door een motor aangedrevenvoertuig op 4 wielen, maar dat is het wel.

Men heeft een bepaalde groep mensne willen tegemoetkomen, maar ik vind het levensgevaarlijk dat dit soort voertuigen op de weg komt.

Voorzien van een bromfietsverzekering - dus waarschijnlijk niet volledig gedekt, zonder kennis van wat een andere weggebruiker kan of mag doen - maar wel even gevaarlijk als een kleine auto die rustig rijdt.

Persoonlijk heb ik deze wetgeving nooit begrepen.

Had ik familie die in zo'n karretje rondreed, dan zou ik mijn hart vasthouden. Maar gelukkig, dat is niet zo.
13-06-2012 13:50
oordeel zeker niet te snel die mensen zijn ook blij dat ze niet meer van een ander afhankelijk zijn en trouwens hun moeten ook een rijbewijs halen.
Ik ben blij dat mijn ouders zo'n auto hebben en niet afhankelijk zijn van ons nu kunnen ze gaan en staan wanneer ze zelf willen.
Geplaatst door: S - 13-06-2012 13:47
Helaas is het niet altijd even goed te zien of het gaat om een 45-kilometerkarretje. Echter hebben deze voertuigen bijna geen kreukelzone en is bij een ongeval met hoog energetische gehaltes het kans op letsel ook veel hoger met, hoe triest dan ook, kans op overlijden.
Geplaatst door: Gerrit - 13-06-2012 13:36
tNiet te snel oordelen graag.
Ook deze categorie medeweggebruikers zijn blij dat ze zich op deze manier kunnen verplaatsen. meestal is er geen andere mogelijkheid om van a naar b te komen.
Wij als besturders van auto's zouden alerter moeten zijn op dit soor voetuigen.
Nieuw bericht