'Actie Pleyade kost Abvakabo FNV leden'

ARNHEM - Abvakabo FNV heeft té hard actie gevoerd bij zorginstelling Pleyade in Arnhem. Hierdoor zijn leden van de vakbond weggelopen. Dat zegt vakbond NU'91.

Ruim tien leden van Pleyade zijn na de actie van Abvakabo naar NU'91 vertrokken. Volgens Abvakabo FNV is de werkdruk onder het personeel erg hoog. Daarom deelde de bond folders uit op de gangen en in de huiskamers van het Arnhemse verpleeghuis Altenova.

De instelling leeft op gespannen voet met de vakbonden. In november belde Pleyade de politie om bestuurders van FNV Bondgenoten van het terrein te krijgen.

A A A
vrijdag 25 januari 2013 | 15:52 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 26 januari 2013 | 09:27
|

REACTIES

Geplaatst door: andergeluid - 26-01-2013 09:44
bedankt! Nu klopt het beter ;-)
Geplaatst door: Trotse Zorgmedewerker - 26-01-2013 09:28
Hoedanook bedankt voor dit nieuws vd dag! Ging als een lopend vuurtje twitter over. Prima research en top dat jullie ook deze kant belichten.
Geplaatst door: andergeluid - 26-01-2013 09:09
beste Webredactie Omroep Gelderland, in dit bericht werd de suggestie gewekt dat de politie werd ingeschakeld nav "Daarom deelde de bond folders uit op de gangen en in de huiskamers van het Arnhemse verpleeghuis Altenova.". En dat was afgelopen dinsdag. Ook nu is het bericht niet correct, er werd geen politie afgestuurd op actievoerders. Lees uw eigen link nog eens, zou ik zeggen.
Geplaatst door: Webredactie Omroep Gelderland - 26-01-2013 08:31
@andergeluid

In het bericht stond niet dat de politie afgelopen dinsdag in actie is gekomen. Er stond geen dag bij. Voor de duidelijkheid is later in het bericht toegevoegd om welk bezoek van de vakbond het ging.
Geplaatst door: andergeluid - 26-01-2013 00:20
eerder werd in het artikel vermeld dat Pleyade afgelopen dinsdag de politie ingeschakeld zou hebben. Dat is onjuist. Het bericht is nu aangepast, maar een rectifivatie, ook op Twitter, zou op zijn plaats zijn, omroep Gelderland!
Geplaatst door: Gorrit Smit, NU'91 - 25-01-2013 22:40
Hieronder wordt gesuggereerd dat het een persbericht van NU'91 zou zijn. Dit is onjuist, het betreft hier een antwoord op vragen van omroep Gelderland.
Geplaatst door: Trotse Zorgmedewerker - 25-01-2013 21:58
Er is dinsdag geen politie geweest of opgeroepen, dit bedoelde ik dus met smaad en hetze verkopen. Wie heeft omroep gelderland deze onwaarheid ingefluisterd???
Geplaatst door: miranda - 25-01-2013 20:50
Bizar, dat een vakbond als NU 91 zich zo voor het karretje van Pleyade laat spannen. Pleyade heeft blijkbaar iets te verbergen, dat ze de Abvakabo niet meer binnenlaten.
25-01-2013 19:19
Je gelooft toch je oren niet....welke hetze.....bij Pleyade zijn ze hier blij mee, je zult ze maar als collega hebben, onbetrouwbaar dus....of je nou je baan leuk vindt of niet heeft hier mee toch niets te maken?
Het gaat om loyaliteit van werkgevers naar werknemers, als je het naar de zin hebt is goed, maar wees wel een beetje realistisch. Is toch geen reden om een lidmaatschap op te zeggen....je komt er nog wel achter.
Of is dit iets om de knuppel in het hoenderhofk te gooien?
Geplaatst door: Trotse Zorgmedewerker - 25-01-2013 17:48
10 die ik ken zijn er overgegaan de overige 35 á 40 hebben hun lidmaatschap nog niet ergens anders opgestart. Reden? Je zal het naar je zin hebben bij je werkgever en zo'n vakbond komt jouw werkgever via twitter en media zwartmaken. De Abvakabo terreur is men beu. Niets bang voor onze Arnhemse werkgever, gewoon de smaad en hetze zat.
Nieuw bericht