OM legt Nijmeegse krakerssite plat

NIJMEGEN - Het Openbaar Ministerie in Arnhem heeft een internetprovider bevolen een Nijmeegse krakerswebsite uit de lucht te halen. Aanleiding was een foto op de website van Koningin Beatrix met een strop om haar nek.

Koningin met strop om de nek

Op de poster werd geworven  voor een 'Hang the Queen' feest in de kelder van het gelegaliseerde kraakpand De Grote Broek aan de Tweede Walstraat. Volgens justitie is de afbeelding beledigend voor de koningin.

Foto weg; website weer online

De krakers weigerden de afbeelding weg te halen waarna is besloten de website plat te leggen. Na een toezegging van de advocaat van de krakers dat de gewraakte foto zal worden verwijderd, is de blokkade van de website weer opgeheven, aldus het Openbaar Ministerie. 

Eerder was er al ophef om een in Amsterdam verpreide poster waarin een link werd gelegd tussen het tragische ski-ongeval van prins Friso en 'comazuipen'.

Zie ook

De gewraakte poster voor het krakersfeest. De gewraakte poster voor het krakersfeest.


A A A
donderdag 26 april 2012 | 16:32 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 27 april 2012 | 14:40
|

REACTIES

Geplaatst door: Hans - 28-04-2012 17:50
Ik wens de inwoners van Rhenen en Veendaal veel sterkte 30 april.
http://indegelogeerdeaap.blogspot.com/2012/03/de-gedoogde-monarchie.html
Geplaatst door: hennie - 27-04-2012 11:25
je kunt je overal wel druk over maken. OM bij ons word de strop wel aangehaald met de bezuinigen span je daar maar over in. en spaar de moeite over die onzin.
Geplaatst door: Unweit - 26-04-2012 19:20
Misschien moeten we toch eens af van dat wetsartikel dat majesteitsschennis heet en zo duidelijk uit een ver verleden stamt.
Wat wel overblijft is het oproepen tot het plegen van een aanslag in dit geval op het staatshoofd en dat zou altijd moeten worden vervolgd en ook nog eens heel wat harder dan nu het geval is. Een telefoontje van een advocaat en alles is weer geregeld, dat kan toch niet?
Geplaatst door: Unweit - 26-04-2012 19:20
Misschien moeten we toch eens af van dat wetsartikel dat majesteitsschennis heet en zo duidelijk uit een ver verleden stamt.
Wat wel overblijft is het oproepen tot het plegen van een aanslag in dit geval op het staatshoofd en dat zou altijd moeten worden vervolgd en ook nog eens heel wat harder dan nu het geval is. Een telefoontje van een advocaat en alles is weer geregeld, dat kan toch niet?
Geplaatst door: M - 26-04-2012 19:11
Dat deze poster hier ook afgebeeld is houdt dat ook in dat deze site uit de lucht gehaald wordt???
Plaatsen is plaatsen en dan lijkt het mij dat het dan op elke site verboden moet zijn?? Of ben ik abuis?
Geplaatst door: Tommy - 26-04-2012 17:20
Jullie hebben nu toch ook dat plaatje (zelf gehost) en hier op de pagina staan. Is dat geen probleem, of snap ik het bericht niet helemaal? Verder natuurlijk onzinnig, Beatrix moet tegen een geintje kunnen.
Geplaatst door: gerrit - 26-04-2012 17:18
Gaan ze nu iedere website uit de lucht halen die "beledigend" is? En dat zonder tussenkomst van een rechter? Zo'n Meldpunt Midden en Oost-Europeanen is toch ook beledigend? Volgens mij wordt hier met twee maten gemeten.
Nieuw bericht