Man rijdt 222 km/uur bij Culemborg

CULEMBORG - Een 25-jarige automobilist uit Zaltbommel is zaterdagavond zijn rijbewijs kwijtgeraakt, omdat hij met 222 km/ uur over de A2 reed.

De snelheidsduivel werd ter hoogte van Culemborg staande gehouden door een videosurveillanceteam van de politie. Naast de snelheidsovertreding had de man ook een auto rechts ingehaald.

De bestuurder kan ook nog een fikse boete verwachten.

A A A
zondag 18 maart 2012 | 11:51 | Laatst bijgewerkt op: zondag 18 maart 2012 | 12:05
|

REACTIES

Geplaatst door: @ anoniem - 19-03-2012 14:12
Ga naar Duitsland verhuizen (of nog liever naar Timboektoe) Daar mag je zo hard rijden, maar hier in Nederland hebben we afgesproken niet harder dan 120 te rijden en daar hoor je je dan ook aan te houden.
Geplaatst door: wil - 18-03-2012 20:47
gewoon verder in het leven met een scoote mobiel. Met een begrenzer er op dat die niet harder kan als 5 km. per uur
Geplaatst door: Ton L - 18-03-2012 19:27
1) Bezopen hard gereden. Al zou de situatie dat op dat moment rechtvaardigen, dan nog is dat niet te rechtvaardigen omdat andere weggebruikers met dit soort excessen geen rekening houden. Bloedlink dus!
In Duitsland mag je dit op enkele trajecten (minder dan vroeger) wel, en moet je hier rekening mee houden.
2) Rechts inhalen: zeer asociaal en eveneens bloedlink en derhalve niet te rechtvaardigen.

Conclusie:
Een torenhoge boete, een taakstraf in een revalidatiecentrum van een maand en een aantal jaren zonder rijbewijs.
Da's wel te rechtvaardigen!

Los hiervan:
BMW, Mercedes en Audi rijders bezorgen zichzelf opvallend vaak een slechte naam....
En niet omdat deze tot de categorie "snelle auto's" behoren, maar omdat de roergangers hiervan (lease auto's?) meer dan gemiddeld chronisch misbruik maken.
Geplaatst door: een medeweggebruiker - 18-03-2012 18:38
Ja hoor @anoniem; 222km/u in Nederland is gewoon gevaarlijk. Het heeft niets te maken met de rijder zelf, maar men is hier niet ingesteld op deze snelheden op de openbare weg. En men rekent er niet op dat je in een fractie van een seconde bij hun op de lip kan zitten. In Duitsland is dat wel het geval, omdat daar de snelheden ook veel hoger mogen zijn. Aanpassen is dus de remedie...of boeten natuurlijk!
18-03-2012 15:33
wat een domme antwoorden.....

die gozer reed 222 op de a2 als er weinig verkeer is en de weg is goed zichtbaar, dan kan dat makkelijk (ik raad het alleen niet aan) jullie mensen denken oh boven de 120 die is fout !!! mensen die regels zijn er om een gemiddelde (maximum) te stellen soms is het heel verantwoordt om op de snelweg 160 te rijden als de ruimte er is het overig verkeer niet veel langzamer rijd etc etc...denk eens na mensen !!!!!
Geplaatst door: ookdriver - 18-03-2012 14:48
Hallo hassan 3,

Je vergeet dat het waarschijnlijke een VW, Audi of SEAT was
VAG=Vaak Asociaal Gedrag
Geplaatst door: hassan 3 - 18-03-2012 14:38
capuchon en muts op,
helemaal links hangend ,met linkerhand bovenaan t stuur ???

past bij culumborg,!!
18-03-2012 14:35
Aha, een autocoureur dus!
Een donor in spé...
Geplaatst door: lll - 18-03-2012 14:25
zozo die weet het gas wel te vinden als je zo hard rijd word dan je auto niet in beslag genomen heb al eens gezien op tv dat een motor rijder zijn motor kwijt raakte hij reed ook boven de 200