vandaag op tv

ook bij omroep gld





Nieuws dossiers


Omroep Gelderland



Buren: betalen voor lantaarnpaal

BUREN - In de gemeente Buren moeten inwoners voortaan zelf voor hun lantaarnpaal betalen.

Het gemeentebestuur wil de helft van alle lantaarnpalen in het buitengebied verwijderen om zo zo'n 50.000 euro te bezuinigen.

Mensen die hun lantaarnpaal willen behouden, moeten ruim 1000 euro betalen voor tien jaar. Ook is het mogelijk om de lantaarnpaal te verplaatsen naar eigen terrein. Dat moet diegene wel voor de energie zorgen en draait hij of zij bovendien op voor de energiekosten en het onderhoud aan de lantaarnpaal.

A A A
vrijdag 20 april 2012 | 11:02 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 20 april 2012 | 19:43
|

REACTIES

Geplaatst door: Christiaan Gijtenbeek - 14-06-2012 11:25
Wat een onzin om deze lantaarnpalen weg te halen. Zo te zien in het item zijn het zelfs nog zeer energiezuinige oranje SOX lampen. Deze verbruiken zelfs nog minder dan Led en geven meer licht. Maar ja, tegenwoordig is de trend om alles Led te maken. Ook al is het geen verbetering. 50.000 euro is maar heel weinig voor een gemeente. Laten ze maar ergens anders op besparen in het stadhuis. En 1000 euro voor een lantaarnpaal is ook erg duur. Wij leveren ze voor de helft van de prijs. En dan zijn ze ook nog uw eigendom! Sterkte in Buren.
Geplaatst door: jolanda koops - 14-06-2012 07:50
Het slaat ook helemaal nergens op.
Nederland is dol gedraaid met zijn bezuinigingen. Veiligheid? wat veiligheid. De jonge meisjes, vrouwen die 'savond naar bv. hun sport willen lopen weer meer gevaar. Welke idioot heeft dit nu weer bedacht. Staan laten die palen.
Bezuinig maar intern. geen loonsverhogingen voor de ambtenaren en als het moet een paar op straat. Dat gebeurd ook met de gewone burger.
Geplaatst door: helly - 08-06-2012 17:54
uh.....? die lantarenpalen staan langs de straten en dat is toch openbaargebied?! tjonge.... dat is ook een manier om aan geld te komen! over veiligheid gesproken; over een tijdje is het toch te donker en moeten ze weer terug geplaatst worden.Dat betekend dus dubbele kosten... Hoezo weggooi maatschappij?
Geplaatst door: helly - 08-06-2012 17:53
uh.....? die lantarenpalen staan langs de straten en dat is toch openbaargebied?! tjonge.... dat is ook een manier om aan geld te komen! over veiligheid gesproken; over een tijdje is het toch te donker en moeten ze weer terug geplaatst worden.Dat betekend dus dubbele kosten... Hoezo weggooi maatschappij?
Geplaatst door: A.B - 28-04-2012 07:36
Belachelijk !!!!! Maar wel overal automatische reclameborden neerzetten daar hebben we als burgers niks aan wel aan verlichting !!!! Lang leve de veiligheid !!!!!!
Geplaatst door: van beek - 23-04-2012 22:28
Belachelijk.. juist in het buitengebied is het zo veilig om lantaarnpalen te hebben, Als jonge meid van het platteland, me te vaak geergerd aan de donkere wegen waar je als jonge meid doorheen moest, fietsend van lichtpunt naar lichtpunt, Voor vele waar donker is is gevaar, Moet de criminaliteit, vandalisme en nog erger zedendelicten toenemen ??? Mijn vraag is dit het wel waard??
Geplaatst door: Peter wesselo - 21-04-2012 14:41
Ik heb een nog veel beter idee:

Verhuur of verkoop de straatstenen of troitor tegels. Per postcode en huisnummer is het zo geregeld!!!!!

Het moet toch niet gekker worden.
Geplaatst door: Simon - 21-04-2012 11:36
Op deze manier halen we weer eens de voorpagina van de Telegraaf. Nu eens proberen dit met een positief bericht te halen. De gemeente vergeet dat zij verantwoordelijk zijn voor de veiligheid binnen de gemeentegrenzen. Dus ook in het buitengebied.
Geplaatst door: karel(tje) - 21-04-2012 10:15
Het is wel heel korte termijn politiek.ik zou zeggen doet ze allemaal weg . maak van de asfalt weg een grindpad .auto ook weg paard en wagen terug .(bekrompen)
Geplaatst door: karel(tje) - 21-04-2012 10:07
Over 2 of 3 jaar gaat het weer wat beter en moeten ze weer terug geplaats worden .laat staan laat staan
Nieuw bericht