vandaag op tv

ook bij omroep gld








 






Nieuws dossiers


Omroep Gelderland





Dit is de nieuwe huisstijl van Omroep Gelderland

De nieuwe huisstijl van Omroep Gelderland is een marker met daarin de letters gld.

De hoofdkleuren zijn oranje en paars en er is een palet van acht kleuren die gebruikt kunnen worden.

Fris, kleurrijk, helder en overal in Gelderland te vinden. De komende dagen gaat u steeds meer toepassingen van de huisstijl zien. Met het hoogtepunt rond oud en nieuw. Dan gaat de website 'over' en op 1 januari is de vormgeving op tv veranderd. Vanaf die datum ziet u bijvoorbeeld ook het TV Gelderland Nieuws in zijn nieuwe jasje.

Vanaf 28 december verschijnen de apps voor iPhone, iPad en Android in de nieuwe vormgeving. 

Waarom een nieuwe huisstijl?

Na meer dan tien jaar trouwe dienst neemt de vos afscheid. We hebben veel plezier van hem gehad, maar we zijn toe aan een sterk, fris en kleurrijk baken dat je overal in Gelderland tegenkomt. Waarvan je in één oogopslag weet: dat is Omroep Gelderland.


Verandert Omroep Gelderland nu helemaal?

Het is een nieuwe jas. Ons karakter verandert niet. We blijven wie we zijn: goed op de hoogte, een bruggenbouwer, een luisterend oor en een open blik, belangstellend, eerlijk en altijd een verhaal te vertellen. Dat zijn wij. Betrouwbaar en supersnel.

Gaat alles in een keer om?

De afgelopen dagen is het logo al op verschillende plaatsen gepresenteerd. Op 31 december is de website aangepast. 1 januari is een belangrijke dag omdat dan de hele vormgeving op tv vernieuwd wordt. In de loop van januari zal de vos overal verdwenen zijn en zal de marker steeds meer opduiken.

Hieronder voorbeelden van hoe dat er uit gaat zien:

   




Een schets van een auto uit het wagenpark


De plopkap

A A A
dinsdag 01 januari 2013 | 07:10 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 01 januari 2013 | 11:44
|

REACTIES

Geplaatst door: Stew - 10-01-2013 16:32
Het ziet er een beetje priegelig en amateuristisch uit. De oude stijl was aan een verbetering toe - eens - maar die had wél karakter.

Ik vind het nu wat inwisselbaar. Jullie noemen het 'sterk, fris en kleurrijk', maar ik zie het meer als 'slap, generiek en saai'.

Een identiteit met lef en karakter komt helaas maar zelden voor.
Geplaatst door: Bertine Wesselink - 02-01-2013 14:05
Ik mis het oude vertrouwde logo
en de daarbij horende muziek.
Het is te strak en de letters zijn niet goed te lezen in het oranje vak.
Het is natuurlijk een kwestie van wennen. Het enige leuke eraan is dat de kleuren me doet denken aan de jaren '70.
Geplaatst door: Vic - 01-01-2013 18:34
Ziet er fris en strak uit!
Is deze vormgeving 'In-house' ontwikkeld?
Geplaatst door: A de vries - 01-01-2013 14:15
Sorry, ik vind de oude huisstijl mooier en authentieker. Gelukkig hoef ik mijn app niet bij te werken zodat die in de vertrouwde huisstijl kan blijven.
Geplaatst door: Fred - 01-01-2013 12:23
Wat een ontzettend mooie huisstijl is het geworden! De frisheid spat er vanaf.
Geplaatst door: Marie - 31-12-2012 22:29
De vos moet terug!!!

Die was juist herkenbaar en super cool !!!
Geplaatst door: ron - 31-12-2012 19:21
dit is wel een domper op een oudejaars avond zeg,jakkes die kleur.is de ontwerper soms kleurenblind
Geplaatst door: NLDpatriot - 31-12-2012 18:50
Wat een oerlelijke huisstijl zeg. Heeft bovendien ook nog geen enkele verwijzing met Gelderland.

Belachelijk.

Als er dan toch zo nodig iets moest gebeuren, waarom niet eens zorgen dat een bericht plaatsen zonder gezeik op de internet pagina mogelijk is...
Geplaatst door: Ik - 31-12-2012 18:40
Jeetje, wat moet dit zuur zijn voor veel medewerkers van de omroep!
Er vliegen er talloze uit binnenkort, want "geen geld" / bezuinigingen, etc.

Ondertussen wordt dit ontwikkeld door een PEPERDUUR ontwerpburo, hetzelfde buro dat ook de huisstijl voor de publieke omroep doet, e.d. En dat terwijl tv gelderland zelf gewoon ontwerpers op de loonstrook heeft staan heeft die gewoon op basis van hun salaris een prima stijl hadden kunnen neerzetten. Misschien hadden zij niet hetzelfde gemaakt als dit, maar dit is een lokale omroep... Kom op zeg!

De bedragen ken ik niet, maar de kosten die met dit grapje gepaard gaan passeren waarschijnlijk ruim de honderdduizend. Het geld had volgens mij beter besteed kunnen worden aan behoud van personeel. Dán had de omroep zich die aardige, sociale "buurman" getoond, die het zo graag wil zijn.

Ook is er recentelijk nog voor tonnen verbouwd bij de omroep. Die verbouwing was nodig, dat begrijp ik, want het was een bouwval. Maar juist ook daardoor, en de nood tot bezuinigen/ontslagen, was enige financiele bescheidenheid daarom nu veel, veel gepaster geweest....

Tot slot voorspel ik bij deze dat deze nieuwe huisstijl nog niet 1 kijker meer zal gaan trekken, en de omroep er ook niet herkenbaarder door zal worden.

Hoe dan ook een prettig 2013!
Geplaatst door: tom tom - 31-12-2012 17:16
lekker van deze tijd.
Nieuw bericht
Bedankt voor uw reactie!
Mogelijk wil de redactie met u in contact komen over dit onderwerp.
Laat hiervoor uw telefoonnummer en woonplaats achter.

Meest bekeken nieuws

Laatste Nieuws

Regio Veluwe

Regio Achterhoek

Regio Rivierengebied

Regio Arnhem / Nijmegen

Sportnieuws

Nieuwsbrief

Meld u aan en u ontvangt iedere dag rond 15.00u het nieuws van de dag in uw mailbox