Online adverteren

Meetbaar, snel en laagdrempelig.

 

Bereikcijfers

Via de website (gld.nl), de app en de sociale mediakanalen van Omroep Gelderland, blijven Gelderlanders op de hoogte van het laatste nieuws en de actualiteiten uit de provincie. Het online bereik van Omroep Gelderland groeit. 

 
maandelijks

1.270.538

unieke bezoekers

 
maandelijks

9,5 miljoen

bezoeken

 

 

Doelgroep

  

Levensfase

posities tablet

huishoudens met kinderen (31,4%)

huishoudens zonder kinderen (29%)

alleenstaanden (29,6%)

 

Inkomen

posities tablet

1,5 x modaal (41,2%)

modaal (19,8%)

2 x modaal (15,6%)

beneden modaal (13,1%)

2,5 x modaal of hoger (10,2%)

 

Opleidingsniveau

posities tablet

midden (39,1%)

laag (33,5%)

hoog (27,4%)

 

Targeting

Door campagnes te targeten - doelgericht adverteren - kan de campagne op de doelgroep worden afgestemd. Hiervoor zijn meerdere targetmogelijkheden:

 

Geo targeting

Geo targeting is het gericht plaatsen van online advertenties op basis van de geografische locatie van de gebruiker. Een adverteerder die alleen potentiële klanten in zijn eigen regio wil bereiken, kan van deze tool gebruik maken. Geo targeting kan bijvoorbeeld worden gericht op één of meerdere provincies, op steden binnen de provincie of op een specifieke regio. Denk bijvoorbeeld aan regio: Arnhem, Nijmegen, Arnhem/Nijmegen, Veluwe, Achterhoek, Rivierengebied. 

 

Time targeting

Time targeting biedt de mogelijkheid om online advertenties te plaatsen in een specifieke tijdsperiode. Advertenties kunnen bijvoorbeeld geplaatst worden op één of meerdere vaste dagen in de week of op een specifiek dagdeel.

 

Demografische targeting

Targeting kan ook toegepast worden op demografische gegevens: leeftijd en geslacht. Door gebruik te maken van demografische targeting kunt u nog doelgerichter adverteren. Stel dat u een product of dienst aanbiedt dat geschikt is voor jongeren, dan is het mogelijk om de advertenties alleen aan jongeren te tonen. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om de advertentie alleen te tonen aan mannen of alleen aan vrouwen.

 

Frequency cap

Met een frequency cap wordt bepaald hoe vaak de bezoeker van omroepgelderland.nl een bepaalde banner te zien mag krijgen. Bijvoorbeeld x keer binnen de gehele campagneperiode, x keer per dag of één keer per x minuten.

 

Posities website & app

Website

posities desktop

Rectangle 300 x 250

Leaderboard 728 x 90

Pre-roll 640x 480

App tablet

posities tablet

Leaderboard 728 x 90

Rectangle 320 x 50

App mobiel

posities mobiel

Leaderboard  320 x 50

 

Pre-roll

Een pre-roll is een video-advertentie die wordt afgespeeld voorafgaand aan de video die de bezoeker van de website of de app eigenlijk wil bekijken.

 

Tarieven

Tarieven voor online reclame ontvangen? De media-adviseurs van Omroep Gelderland informeren u graag. Vul onderstaande gegevens in en we versturen de tarieven zo spoedig mogelijk toe.

Aanleverspecificaties

Download hier onze aanleverspecificaties voor online campagnes >>