Nieuws

Storing Ziggo lijkt na dag opgelost

Een groot aantal huishoudens in Nijmegen heeft bijna een dag niet kunnen bellen, tv kijken of internetten door een storing bij kabelbedrijf Ziggo. De problemen begonnen maandagavond en waren aan het begin van de dinsdagavond voorbij.
NIJMEGEN - Een groot aantal huishoudens in Nijmegen heeft bijna een dag niet kunnen bellen, tv kijken of internetten door een storing bij kabelbedrijf Ziggo. De problemen begonnen maandagavond en waren aan het begin van de dinsdagavond voorbij.
'Tijdens werkzaamheden aan de spoorbrug in Nijmegen is door een aannemer van ProRail een van onze verbindingen geraakt, wat een glasvezelbreuk heeft veroorzaakt', aldus een woordvoerder van Ziggo.

Bijna 24 uur

De storing duurde vrij lang. Logisch, aldus Ziggo: 'Een glasvezelbreuk is altijd een vrij gecompliceerde storing, omdat er ook gelast moet worden in de reparatie. We kunnen geen schatting geven wanneer de reparaties precies afgerond zijn. We hebben de hele nacht gezocht waar de verbinding ergens geraakt is, maar zonder resultaat.' Inmiddels zijn de problemen dus verholpen.