Nieuws

IJsboer Uddel krijgt de volle laag op sociale media: hoezo 1 smaak = 2 bolletjes?!

Bob's IJs, een ondernemer uit Apeldoorn die ijs verkoopt uit een kraam vlak bij de A1 bij Uddel, krijgt het zwaar te verduren op sociale media. Vanwege zijn verkooptechnieken. De kwestie draait om de prijs van ijs.
UDDEL - Bob's IJs, een ondernemer uit Apeldoorn die ijs verkoopt uit een kraam vlak bij de A1 bij Uddel, krijgt het zwaar te verduren op sociale media. Vanwege zijn verkooptechnieken. De kwestie draait om de prijs van ijs.
Waar de meesten zich over opwinden is dat de ijsverkoper volgens hen onduidelijk is over de prijzen. Uit klachten op Facebook blijkt dat er grote verwarring is over de vraag: 'Welke smaak wilt u?'  
Wie een bepaalde smaak bestelt, krijgt daar ongevraagd (zo ervaren veel klanten dat) twee bolletjes van en moet 4,75 afrekenen. Bob Vogelsang zegt daarop: 'Ik zeg altijd en overal tegen iedereen dat één smaak twee bolletjes bevat. Een klein ijsje heeft twee smaken, dan krijg je dus vier bolletjes.' 

Boze reacties

Dat leidt vaak tot opgewonden scenes, zo vertellen bezoekers van de ijskar. Eén en ander is hier terug te lezen:
De reacties op de Facebook-pagina schoten omhoog toen het volgende filmpje van een boze klant op de populaire website Dumpert verscheen:
De 64-jarige Bob Vogelsang heeft zelf geen internet en heeft filmpje niet gezien, en ook de reacties niet. Maar hij weet precies om wie het gaat. 'U moet weten dat ik ook bij deze man mijn werkwijze heb uitgelegd, en mijn personeel doet dat ook altijd, juist om verwarring te voorkomen.'

Snel(ler) kiezen

Blijft de vraag overeind waarom Bob Vogelsang niet gewoon verkoopt wat de klant wil, bijvoorbeeld een ijsje met één bolletje voor minder geld. Daarover is hij stellig: 'Dat haalt de snelheid eruit.'
'Op deze manier hoeven klanten minder keuzes te maken en loopt het sneller door. Een groot ijsje met drie smaken, dat is bij mij zes bollen. Weet u hoe lang het duurt voordat iemand zes smaken heeft uitgekozen?' Hij heeft op goede dagen honderden klanten per dag.
💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06 - 220 543 52 of stuur een mail: omroep@gld.nl!