Nieuws

Sixpack met polsbandjesdesign voor Zwarte Cross

LIEVELDE - De Zwarte Cross krijgt een eigen bierblik; het design ervan is gebaseerd op polsbandjes van eerdere edities.
Op 24 maart riepen Zwarte Cross en Grolsch aanstormend ontwerptalent op: wie kan een passend design te maken voor een uniek Zwarte Cross bierblik?
Aanleiding voor deze oproep is het 20-jarig jubileum van het festival. Feest-bierblik Grolsch wil extra groots uitpakken om dit te vieren. Aan de oproep werd massaal gehoor gegeven. Als uiteindelijke winnaar kwam de Bennekommer Arjan van den Heuvel uit de bus.

Alles komt goed

Zijn ontwerp op basis van de polsbandjes van de afgelopen Zwarte Cros-edities wordt door zowel de organisatie van het festival, Feestfabriek Alles Komt Goed BV, als Grolsch unaniem als allerbeste uitgeroepen. 'De opdracht luidde: ontwerp een bierblik dat de sfeer van het festivalleven perfect weergeeft', aldus Hendrik Jan Lovink, directielid van de Feestfabriek.
'Het ontwerp van Arjan sprong er meteen uit. Het is fris, straalt de Zwarte Cross uit en het lijkt eenvoudig, maar is toch erg goed gevonden. Ook niet onbelangrijk: je krijgt echt gelijk dorst als je het ziet'
Het ontwerp van Arjan prijkt nu op de Grolschblikken die vanaf volgende week verkrijgbaar zijn bij supermarkt Albert Heijn.