Nieuws

Arnhemse Sushi Koi laat kwaliteit onderzoeken

Het Arnhemse restaurant Sushi Koi trekt zich de vernietigende cijfers van een onderzoek van de Consumentenbond flink aan.
ARNHEM - Het Arnhemse restaurant Sushi Koi trekt zich de vernietigende cijfers van een onderzoek van de Consumentenbond flink aan.
Dat zegt bedrijfsleider Michael Chen van Sushi Koi. "De resultaten in dat onderzoek waren echt choquerend voor ons. We nemen dit dan ook hoog op. We hebben een drukke zaak en vinden de kwaliteit van wat we serveren heel belangrijk. Het onderzoek van de Consumentenbond vinden we wel eenzijdig en het is ook geen landelijk onderzoek."
Maar toch heeft Sushi Koi maatregelen genomen. "Wij hebben op advies van de Nederlandse Voedsel-en Warenautoriteit een onafhankelijk bureau benaderd, Hugo de Wit. Zij gaan onze kwaliteit opnieuw onderzoeken. En zelf hebben we ook al dingen veranderd. Zo scoorde onze tamago slecht, het ei-gerecht dat heel populair is. Dat pakken we nu heel anders aan. En ook voor onze schoonmaak hebben we een en ander aangepast. Verder zorgen we dat we elke dag verse vis hebben."
"We zijn wel bang voor de gevolgen van deze publiciteit, vandaar dat we zelf dit onderzoek laten doen. Maar de Keuringsdienst van Waren komt hier ook langs en constateert nooit problemen."
Ook bij Yume in Apeldoorn, de andere Gelderse zaak die is onderzocht, zijn maatregelen genomen. Daar waren wel twijfels bij de onderzoeksresultaten omdat de sushi was meegenomen en niet ter plaatse was onderzocht.
💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06 - 220 543 52 of stuur een mail: omroep@gld.nl!